31 Ocak 2009 Cumartesi

Fırında Pırasa Köftesi


(Süsleme fikrini Feride yengemden aldım. )



Eskiden beri yaptığım bir tariftir,aslı kızartma ama ben fırında pişirmeyi tercih ediyorum.İnternette şöyle bir baktım pırasa köftesinin birçok tarifi verilmiş.Benimki farklı onun için yazıyorum,belki deneyen olur.Pırasayı
sebze olarak sevmeyen çocuklar köftesini severler.
1 kilo pırasa
1/2 kilo yağsız dana kıyma
2 dilim bayat ekmek (esmer köy ekmeği)
2 yumurta
karabiber,tarçın, tuz,2 çorba kaşığı çam fıstık
Yapılışı:
Kıyma hiç suyu kalmayacak şekilde pişirilir.
Tarçın,tuz,karabiber eklenir.
(2-3 çay kaşığı tarçın,1/2 çay kaşık kara biber,
tuz kendiniz ayarlarsınız )
Pırasalar küçük kesilip haşlanır-düdüklü tencerede
 az suyla 10 -15 dakika haşlanır-suyu iyice sıkılıp
robottan bayat ekmekle birlikte geçirilir.
Sonra kıyma,pırasa birleştirilerek iyice
karışması için yine robota konur.Yumuşak bir


kıvamda olduğundan köfte şeklini verebilmek için
buzdolabında 1 saat bekletilir.
Son yaptığımda ,hamur çok iyi bir kıvamdaydı.Sonra
sulanmaması için ,yumurtayı yavaş yavaş ekledim.
Ve hiç buzdolabında dinlendirmeye gerek
 kalmadan köfteleri yaptım,köfte
 hamuruna fıstıkları ekledim tabi.
Ceviz koyuyorsanız onları da ekleyin.
Fırın kağıdı serilmiş tepside pişirilir.
(Ben ilk yaptığımda yağlanmış tepsiyle yaptım,
kağıt kullanmanız daha iyi olur)
Midi fırın 175 derece 25 dakika pişme süresi.
Kurumamasına dikkat etmeli.
Hazırlama süresi 75 dakika.
Babaannem, büyükçe elips köfteler yapardı.
Ben bazen yuvarlak köfteler yapmayı tercih ediyorum.
Artık nasıl isterseniz öyle yaparsınız.
Sıcak servis edilebileceği gibi,soğuk da yenebilir.
Afiyet olsun.:)
-------------------
Ek : Nisan 2012
Bugünlerde tarifi sık sık yapıyorum.
İçine ufalanmış ceviz de yakışıyor.
(1 su bardağı iri çekilmiş ceviz koydum.)
Bir nevi cevizli köfte tarifimi andırdı.
Biçimlerini oval şekilde yaptım.
Bu fotoğrafı daha çok beğendim.
Onu yukarıya ekliyorum...





2 yorum:

  1. hiç duymamıştım daha önce, bizim çocuklar pırasa yemezler acaba bu şekilde severler mi ilk fırsatta deniycem

    YanıtlaSil
  2. Pırasa tadı gibi değil;severler umarım,şimdiden afiyet olsun.:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet