10 Ağustos 2011 Çarşamba

Paket vanilyalar zararlı mı?




Sentetik maddeler içeriyor diye okudum.

Muhallebilerde sevdiğim bir tad vanilya.

Kanserin birçok sebeplerinden biri bu sentetik

maddeler olabilir.

O zaman ne yapalım,

doğal vanilya çubuğundan hazırlayabiliriz.

Gerçi daha vanilya çubuğu bile görmedim ya :)

Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Kendi vanilyasını kolayca kendi yapanlar varmış.

Burada okudum.

EK : (31 Ağustos 2011)
1 Vanilya çubuğu alıp,
toz şeker kavanozunda 15 gündür bekletiyordum.
Kontrol etmek için bugün baktım,kavanoz hiç hoş
kokmuyordu ,kullanamadım.
Yalancı Tavuk Göğsünü vanilyasız yaptım.
Evde doğal vanilya denemem hüsran oldu :((



7 yorum:

  1. ilginçmiş tarif. Aslında vanilya çibiği bulunup denenebilir. Her şeyin doğalı makbul sonuçta....

    YanıtlaSil
  2. Çok uzun yıllar önce aramış ve bulmuştum.Şimdi daha kolay bulunur baharatçılara,hatta int.satış sitelerine bakmalı.
    ABDde vanilya aradığımızda sadece sıvı vanilya bulmuştuk.Sebebi buymuş demek ki.

    YanıtlaSil
  3. Çiğdem hanım,
    Paketlerdeki vanilyalar gerçek vanilya değil zaten, tamamen yapay bir madde, hatta bildiğim kadarıyla petrol yan ürünü. En güzeli bulabiliyorsanız vanilya çubuğu almak, ya da vanilya ekstresi (o da gerçek vanilya olduğuna eminseniz). Ben yurt dışından aldığım bir organik vanilya ekstresi kullanıyorum.
    (Fotoğraftaki leblebileri Mustafa abi Ayvalık meydandaki Ziraat Bankasının yanındaki bankların orada satıyor. Ama akşamüzeri 5'ten sonra geliyor genelde, aklınızda olsun.)

    YanıtlaSil
  4. Ada ve deniz deneyelim, vanilya çubuğu bulup...
    Nalan hanım,mutfakta bile ne kadar çok yapay maddeler var.Bugün poli karbon su damacanaları ve yoğurt kapları hakkında burada http://sekerkokusu.blogspot.com/2011/08/kansere-neden-olan-beslenme.html okuduklarımla iyicene endişelendim.
    Tijen hanım leblebeci adresi için teşekkürler :) Sizi izlemeye aldım...

    YanıtlaSil
  5. Haklısın Çiğdem, pet şişeler ve damacanalarla ilgili -45 yıldır çevremi uyarırım,bloglarda yazarım ama evdekileri bile ikna edemedeim yeterince:(
    Yine de mümkün olduğunca bilinçlenip kaçınabildiğimiz kadar kaçınmalıyız.

    Linklediğin blogu o kadar beğendim ki bu gün içinden çıkamadım,okuyup duruyorum.
    Hatta bir de yazı yazdım bu gün blogumda.Birazdan da tahinli hkahve yapıp içeceğim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Böylelikle yeni bir blogspotla tanıştınız:), tahinli kahve hiç duymamıştım nasıl acaba ?

    YanıtlaSil
  7. deneyeceğim de bir türlü fırsat olmadı.Ramazan ya.İftardan sonra elim kolum kalkmıyor.Deneyince blogda yazarım.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet