4 Mayıs 2013 Cumartesi

Bulaşık Makinesinde Limon Tuzu

Su tasarrufu yapmak gerek,böyle boş çalıştırmıyorum tabi  ki :)
Bulaşık makinesiyle ilgili bir kaç gün önce başıma gelen

 bir olayı anlatayım.Bulaşık makinesinde bulaşıklar yıkanmış,

kaldırılmayı bekliyor.Bana yardım olsun diye eşim dolaplara kaldırmıştı ,

geldim bir baktım deterjan gözüne

 koyduğum tablet neredeyse olduğu gibi kalmış,

yapışmış.Çok kötü oldum,kimyasal bir madde sonuçta.

Kalıntıları yapışmıştır diyerek bütün dolaplara konanlar çıkarılıp

tekrar durulama yapıldı.


Geçmişte de doğal bir ürün kullanmayı denemiştim ,

bir arap sabunu maceram olmuştu.

Fazla köpürüp,dışarıya köpüklerin taştığını hatırlıyorum :)

Zararsız ne kullanabilirim arayışına girdim.


2 çorba kaşığı öğütülmüş kaya tuzu
1 çorba kaşığı  karbonat
4  çorba kaşığı limon tuzu
Her kullanışta 5 damla portakal yağı

Bunu denersiniz, eğer sonuçtan memnun 
kalırsanız bu ölçülerle daha fazla hazırlayıp
bir kutuda saklarsınız.

Ben 60 derecede yıkama yapıyorum 1 saatlik
programla iyi çıkıyor.Bardaklar zamanla biraz
matlaşabiliyor. Arada organik bulaşık makinesi 
deterjanı da kullanıyorum, evde bulunuyor.
Green Clean marka bence en doğal olanı.

Parlatıcı kısmına gelince ,

zaten uzun zamandır elma sirkesi kullanıyorum.

Tuz bölmesine de limon tozu koyuyorum.



7 yorum:

  1. Çiğdem Hanım, buraya kimse yorum bırakmamış ama hemen her hafta, ortalama 10 kişi bu yazınızdan, verdiğiniz linki tıklayarak bloguma geliyor. İstatistiklerinizde görünüyor mu bilmiyorum ama düzenli takipçileriniz var sanırım :)

    YanıtlaSil
  2. Evet ben de farkediyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar , yazdıklarınızdan esinlenerek uzun zamandır kimyasallardan kurtulma isteğimi sonunda pratiğe döktüm ve ulaştığım sonuç bana sevinç çığlığı attırdı. Formül basit tuz gözüne uzun zamandır tuz koymuyordum.Bir ara yuvarlak preslenmiş tuzlardan atmıştım tam doldurmadan o kadar.Şimdi de yarım kilo kadar limon tuzukoydum deneme amaçlı ve deteran gözüne de limon tuzu doldurdum. Ayrı bir kapta da biraz karbonatı suda eritip bulaşıkların üzerine serptim ve en düşük sıcaklı 30 derece de yıkadım.tabi bulaşıklar çok fazla üst üste değildi. Sonuç harika.Herkese tavsiye ederim.Çok teğkkürler.

    YanıtlaSil
  4. yaptıgınız uygulamayı bende ayda 1kez makıne temızleyıcısı olarak kullanıyorum 1 bardak lımontuzu ve elma sırkesı koyuyorum makınem tertemız oluyo ayrıca ben deterjansız yıkamayıda denedım ınaınkı sonuc aynı

    YanıtlaSil
  5. Limon tuzu ve tuz bölmesine attığımız zaman bitip bitmediğini nasıl anlayacağız ya da kaç günde bir dolduracağım her gün mü kullanicam bana bu konu hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epeydir bakmadığım için yorumunuza cevap gecikti.Makinenin tuz ışığı yandığında turşuluk tuz denen kalın tuzdan döküyorum.Parlatıcı gözüne elma sirkesi yine bittikçe tamamlıyorum.Deterjan olarak bir süredir Frosch marka kullanıyorum.Bardaklarda önceki doğal karışımlarda çok çizilmeler olmuştu.

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet