4 Mayıs 2013 Cumartesi

Bulaşık Makinesinde Limon Tuzu

Su tasarrufu yapmak gerek,böyle boş çalıştırmıyorum tabi  ki :)
Bulaşık makinesiyle ilgili bir kaç gün önce başıma gelen

 bir olayı anlatayım.Bulaşık makinesinde bulaşıklar yıkanmış,

kaldırılmayı bekliyor.Bana yardım olsun diye eşim dolaplara kaldırmıştı ,

geldim bir baktım deterjan gözüne

 koyduğum tablet neredeyse olduğu gibi kalmış,

yapışmış.Çok kötü oldum,kimyasal bir madde sonuçta.

Kalıntıları yapışmıştır diyerek bütün dolaplara konanlar çıkarılıp

tekrar durulama yapıldı.


Geçmişte de doğal bir ürün kullanmayı denemiştim ,

bir arap sabunu maceram olmuştu.

Fazla köpürüp,dışarıya köpüklerin taştığını hatırlıyorum :)

Zararsız ne kullanabilirim arayışına girdim.

Sonunda limon tuzunu öğrendim.

 Evde yeşil zeytin yaparken kullanılan limon tuzu.

Deterjan gözünü neredeyse dolduracak kadar limon tuzu koydum.

Ek  olarak bir kaç çay kaşığı karbonat .


Şimdi formülü biraz değiştirdim : karbonatı daha çok, limon tuzu ve 


kaya tuzunu  daha az koyup biraz sıvı arap sabunu ekliyorum.


Ayrıca bulaşık makinesinin tuz bölmesi de limon tuzuyla dolu olmalı.

Benim makinenin tuzu daha bitmemişti ama yine de biraz

limon tuzu ekledim.Parlatıcı kısmına gelince ,

zaten uzun zamandır elma sirkesi kullanıyorum.

50 derecede yıkama yaptım,sonuç gayet iyi.

Kullandığım ürün doğal olsun diyorsanız deneyebilirsiniz.

Değişik malzemelerden de

bahsediliyor.Herkes başarılı sonuç alamamış ama ben iki keredir

limon tuzuyla gayet güzel bulaşık yıkıyorum :)
--------------------------------------
**************************
Tarifi tamamen değiştirdim.

En son tarifimi tavsiye ederim.

Buradan bakabilirsiniz.

--------------------------------------



4 yorum:

  1. Çiğdem Hanım, buraya kimse yorum bırakmamış ama hemen her hafta, ortalama 10 kişi bu yazınızdan, verdiğiniz linki tıklayarak bloguma geliyor. İstatistiklerinizde görünüyor mu bilmiyorum ama düzenli takipçileriniz var sanırım :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar , yazdıklarınızdan esinlenerek uzun zamandır kimyasallardan kurtulma isteğimi sonunda pratiğe döktüm ve ulaştığım sonuç bana sevinç çığlığı attırdı. Formül basit tuz gözüne uzun zamandır tuz koymuyordum.Bir ara yuvarlak preslenmiş tuzlardan atmıştım tam doldurmadan o kadar.Şimdi de yarım kilo kadar limon tuzukoydum deneme amaçlı ve deteran gözüne de limon tuzu doldurdum. Ayrı bir kapta da biraz karbonatı suda eritip bulaşıkların üzerine serptim ve en düşük sıcaklı 30 derece de yıkadım.tabi bulaşıklar çok fazla üst üste değildi. Sonuç harika.Herkese tavsiye ederim.Çok teğkkürler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

Bumerang - Yazarkafe

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Hobinisat