9 Temmuz 2014 Çarşamba

Zeytinyağlı Kabak ve Biber ( Salata )




Ne başlık atacağımı tam kestiremedim.

Tadına göre düşünürsem, salata,turşu,

soğuk meze,hafif zeytinyağlı gibi sıfatlar verilebilir.Yine az malzemeyle

yapılan bir tarif.Neymiş bakalım onlar,sayalım :

* 4-5 küçük kabak - miniklerden olursa iyi olur,

    yoksa ortancalar kesilip küçük yapılır :) -

* 2-3 kapya biberi ve yeşil biber

 (bizim  burada üçburun denen biberlerden koydum ben )

Bunları iri doğrayıp,az suyla haşlayın.Ya da buharda pişirin.

Sonra üzerine hazırlamış olduğunuz sosu dökün.Üzerini streç filmle kapatın,

4 -5 saat dinlendirin.

Sos

1/2 kahve fincanı elma sirkesi ve yarım limonun suyu
2 iri diş sarımsak ( dövülmüş )
4 kaşık zeytinyağ
tuz




6 yorum:

  1. çiğdem 12'den vuruldum:)
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Sosu haşladığımız malzemeler sıcakken mi dökmek iyidir yoksa soğukken mi Çiğdem Hanım?
    Fark eder mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyza ben sıcakken sosunu ekledim.

      Sil
  3. mımmm hem yaz için ideal hem en sevdiğim sebzelerden oluşuyor :) tarifi not aldım bile.teşekkürler ve afiyet olsun sevgili çiğdem .

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet