23 Kasım 2014 Pazar

Zerdeçallı Lor Yediniz mi ?

Bunu ben icat ettim :)


Kahvaltılar için güzel bir peynir çeşidi.

Üstelik sağlığımız için çok faydalı olan

zerdeçalı , nasıl tüketeceğiz diyenlere işte cevabım :

zerdeçallı lor yapın :)


Kullandığım malzemeler :

Lor peyniri ( ya da sevdiğiniz beyaz peyniri ezin)

zerdeçal ( cömert bir şekilde koyun )

pul biber,kekik,nane, zeytin yağ

Erkan Topuz, zerdeçalı kanserden koruyucu bir antioksidan

olarak önermişti.Sabah ekşi mayalı ekmeğinizin kabuğunu

zerdeçal, zeytin yağı ve baharat karışımına batırıp yiyin

demişti.Ama şimdi ekmek yemediğim için, yaratıcılığımı

kullandım,böyle bir peynir karışımı yaptım.Kahvaltılarda

güzel oluyor, tavsiye ederim.

Bu sayfada zerdeçal ve yararları hakkında bilgiler var.

Sağlıklı yaşıyoruz sitesinden zaten , çok şeyler öğreniyorum.

Yine de kendi durumunuza göre kullanın baharatları,bazı hastalıklarda

dokunabilir.

Zerdeçal : Mide ülserinde ve safra kanalı tıkanıklıklarında 
kullanılmamalı, safra taşı olması durumunda
 doktor kontrolünde kullanılmalıdır. (Vikipedi)

2 yorum:

  1. Akılda tutulası bir öneri olmuş. Sulu yemeklere ve çorbalara, ocaktan almadan 1 dk. önce zencefil ekliyorum bende bir çay kaşığı kadar. Çok önceden atmıyorum ki acı tat vermesin... Umarım faydası oluyordur bünyemize:)

    YanıtlaSil
  2. Zencefilin tadı biraz acıdır.Çaya bazen dilim olarak koyarım.Öksürüğe karşı balla karışımını biliyorum.Tabi ki kullanılan miktara dikkat etmek gerek,fazlası zararlı olabilir.Zencefili merak edenler için link: http://www.sagliksifa.com/95-Zencefil-.html

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet