6 Aralık 2014 Cumartesi

Kemik Suyu Yaptım

birtekim.com'daki görselden  faydalandım,
mutfak için notluk .
Eski CD leri değerlendirmek için hoş bir fikir.

Marketler için iyi bir müşteri değilim artık:)

Bir süredir hazır gıda almayı bıraktım,

 elimden geldiğince kendim yapıyorum.

Glutenin zararlı olabileceğini (hashimotolar için )

okuduktan sonra ona da dikkat eder oldum.Bakalım bir süre

böyle deneyelim, zaten ekmek yemeyi

bırakmıştım ( Karatay beslenmesiyle),

gerçekten aramıyorum,alışınca insan ekmeksiz de doyuyor.

Bazı konularda da taş devri diyet grubundan faydalı bilgiler öğrendim.

Çok hamarat oldum çok :)

Gerçi eşim benim bu halime biraz şaşıyor,

geçen gün kavanoz kavanoz lahana turşusu kurdum.

Ondan önce salatalık turşusu yapmıştım,

ilk defa yapmama rağmen güzel olmuştu.Ev yapımı

turşular probiyotikmiş ve bu bizim bağırsak

sağlığımız için çok önemli.

Bağırsaklarımız 2. beynimiz diye geçiyor.

'' Her birimiz 300 m2 den daha

geniş bağırsaklara sahibiz! Üstelik bu geniş yüzeye sahip organda,

vücudumuzdaki hücrelerin 10 katı sayıda faydalı bakteri yaşıyor,

bunlara probiyotikler diyoruz....''

(  Dr. Ümit Aktaş'ın İlaçsız Yaşam kitabından)


 Kefir , zaten bizim evde sürekli yapılan bir içecek oldu.

Yoğurt yapmaya da alıştım ve bugün bir küçük topak

 tereyağ yaptık.

( Eşim mandıra yoğurdu almaya devam ediyor, ve o kaymakları

buzlukta biriktiriyoruz, benim yaptığım yoğurt çok katı olmuyor tabi ki)

Buraya kadar sabredip okuduysanız, başlıktaki kemik suyuna geldik:)

Kasabınızla önceden konuşunca kemik ayırıyor,para bile istemeden...

Kemik suyunun faydaları ve yapılış ayrıntıları için aşağıdaki

linke bakabilirsiniz.

Ben ilk kez yaptığımdan pişerken sirke eklemeyi

unutmuşum, siz atlamayın- minerallerin suya

 daha kolay geçmesi için-

 2 saat kadar düdüklüde kısık ateşte pişirdim,süzdükten falan sonra

tencerede soğutup plastik kapaklı kaplarla ya da

buzdolabı poşetlerine koyup dondurabilirsiniz.

Sıcak  yemeklerde,çorbalarda

kullanmak üzere biraz önce çıkarıp,

yemeğinize hem lezzet hem sağlık katarsınız.



KEMİK SUYU LİNK

4 yorum:

  1. Annem de genellikle tavuk/et veya kemik suyu bulundururdu dolabında.
    Ev yapımı gibisi var mı?
    Tebrik ederim özveriniz için.
    Kefiri soracağım, bir maya bulmak gerekiyor sanırım; onu doğal olarak nasıl/nereden temin edebilirim?
    Bir de, hiç ekmek tüketmiyor musunuz?

    YanıtlaSil
  2. Beyza, evet bir kaç aydır hiç ekmek yemiyorum.Sadece ekmek değil tüm buğday,çavdar,yulaf ürünlerini.Gaps diyeti konusunu öğrendiğimden beri bulguru da yemiyorum- gluten duyarlılığı yüzünden- bakalım bir süre deneyip, sonuçlarını göreyim.En çok bulguru arıyorum, halbuki siyez bulguru da alacaktım :( Kefire gelince ben sana maya gönderebilirim.Adresini ve telefonunu c.onur@windowslive.com'a
    yazarsın , yurtiçi kargo 12 tl alıyor.

    YanıtlaSil
  3. Çiğdem hanım hala kefir mayaniz var mı acaba

    YanıtlaSil
  4. Yorumunuzu yeni gördüm, artık kefir yapmıyorum...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet