27 Mart 2015 Cuma

Unsuz Karatay Supanglesi


Tadı da kıvamı da güzel oldu, biz beğendik.

Yine yaparım yani, tarifi unutmadan buraya ekliyorum.

Aşağıdaki ölçüyle yaparsanız 4 küçük kase çıkar.

Pratik bir şekilde yapıyoruz, pişirme yok :)

Unsuz,şekersiz,sütsüz puding mi olurmuş demeyin.

Bence sağlıklı bir tatlı seçeneği.

Malzemeler :

2 adet olgun avakado
2 adet küçük yerli muz
100 gr doğal kaymak
3 hurma ( orta boy)
3 gün kurusu kayısı
2 çorba kaşık kakao ( miktarı isteğinize bağlı)

Yapılışı :

Hurma ve kayısılar sıcak suda biraz bekletilip
yumuşatılır,küçük doğranıp diğer malzemelerle
birlikte rondodan geçirilir.Kaselere pay edilip,
üzerleri Hindistan cevizi rendesiyle süslenir.

Kaymak kalorili diye düşünülebilir ama ara
sıra bir kaçamak yapılabilir.
Tahminen bir küçük kase 280 kalori.
Yağlı sütten yapılmış bir kase hazır puding de
200-260 kalori ama, şeker,mısır nişastası,aroma
gibi maddeleri de almış oluyorsunuz.

Not : Tarifi Karatay grubundan Cevher Meltem'den aldım.

Not : Kaymak koymadan da denedim, oluyor.Buzdolabında

bekleyince soğuk soğuk çok güzel,tavsiye ederim.


1 yorum:

  1. özellikle bu yıl bu konularda çok yetersiz hissediyorum kendimi ve böyle gördükçe hem imreniyor hemde hevesleniyorum.not aldım .teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet