21 Eylül 2016 Çarşamba

Dondurma Yapmak Kolay (Şekersiz)

Yaz hareketli geçti, yazı paylaşmayı çok ihmal ettim.

Sıcak günler bitmeden sık sık yaptığım bu dondurma tarifim



blogda bulunsun istedim.Özellikle çileklisi tercihim.




Karadutla,şeftaliyle,muzla,kayısıyla yaptım.

Yapılışı kısaca yıka,küçük küçük kes ve buzdolabı

poşetlerine koyup derin dondurucuya kaldır şeklinde.

Dondurma haline getirmek istediğimde  ise , biraz buzdolabının

rafına indiriyorum (rondoda çevirmesi kolay olması için )

Bu sırada (şeker yerine ben çileklide tuna yemişi , muzlu da ise

gün kurusu kullanıyorum) poşet sayısına

göre göz kararı kuru meyveyi ( 5 dakika kadar suda

bekletirseniz yumuşar ) robottan geçirip bir kenara alıyorum.

Sonrasında donmuş meyveyi

robota alıp, parti parti çalıştırıyorum.

Sonra donmuş meyveyle çekilmiş tuna yemişini bir arada

döndürüyorum.Kıvamını döndürdükçe

zaten görüp anlıyorsunuz.İlk yaptıklarımda bir iki kaşık yoğurt

 ya da kefir ekliyordum.Sonra gerek görmedim.

Sadece tuna yemişi ve çilek yetiyor. Kuru yemişçi'de

yaban mersini adıyla satılıyor.



Donmuş avakado (isteğe bağlı), donmuş muz,

 1-2 kaşık tahin (istenirse)

 ve gün kurusu kayısı

birlikte kullanarak muzlu bir tad elde edersiniz.

Muzdan yapılan benim çok sevdiğim pişmeden supangle

tarifim ise burada.



Vişneli de güzel :)



Porsiyonluk kapaklı

kaplara dondurma hazırlamak iyi oluyor.Dondurucudan

çıkarılan servis için biraz buzdolabında bekleyince

 kolayca servis oluyor.Zaten hemen bitiyor :)



Beğenerek takip ettiğim fermente mutfağımdan

dondurma tariflerine bakabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet