13 Kasım 2014 Perşembe

Kefir Hakkında Notlarım

Kefiri ilk on beş sene önce tatmıştım, o zamanlar

tadını çok sevmemiştim.Belki mayasından, belki

mayalanma süresinden dolayı ayranla süt arası

bir tat diye hatırlıyorum.Aradan geçen

bu kadar yıldan sonra, geçende bir arkadaşım yine kefir

mayası verdi.Ama bu mayayla yaptığım kefir

ayranını çok sevdim.Beğenerek günde 2 bardak içiyorum.

2 gün mayalayınca güzel hafif ekşimsi bir ayran tadında,

hiç tuhaf değil yani.Hazır yoğurtların gerçek yoğurt

olmadığını , yani ekşimeyen,bozulmayan

yoğurtlardan uzak durmamız gerektiği söyleniyor, biliyorsunuz.

Kendi yapma olanağınız varsa yapmanız iyi, bizim burada

çok mandıra olduğundan şanslıyız, yumuşak yoğurtlar alıyoruz.

Kefirin de hazırları var , onlardan alıyorduk ama, doğal olanı

kullanmak, hazır gıdalardan uzaklaşmak düşüncesiyle artık

 kendi kefirimi yapıyorum.Yoğurt yapmaktan kolay sanırım.

Kefirin yoğurt gibi yok sulu oldu,tutmadı gibi durumları da yok :)

Bağışıklığımı güçlendirip ve probiyotik

bakterilerimi çoğaltıyor, daha ne olsun :)

Günlük süt, plastik tel süzgeç ve cam kavanoz


kullanıyorum.Çevrenizden bir araştırın, maya

verecek birini bulursanız, siz de yapmaya başlarsınız.

Eğer mayalarım çoğalırsa, yapmak için çok istekli

olanlara ( sıraya koyup) yollayabilirim.



Ilık süt bulunan kavanoza mayamızı koyup, kavanozu sarıp mutfak dolabına kaldırıp 2 gün sonra açıp,süzüp içeceğiz.



Süzgeçten süzülür,altaki kefir ayranıdır.


İşte kefir mayamız bu




Faydaları daha pek çokmuş...

Buradan da bakabilirsiniz





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet