8 Kasım 2012 Perşembe

Silikon Tabancası Herhalde Kullanıyorsunuz...


Birçok el işinde yardımcımız olan bu aleti ben de senelerdir,

kullanırım.Birkaç kez hafifçe yakmıştım elimi.

Geçen hafta bu sefer biraz ciddi bir yanık iki parmağımda oldu :(

Zoraki bir prenses olmak pek hoş değil.Annemin ve eşimin yardımı

sağ olsun.Hala tam olarak geçmedi ve oturup bu yazıyı

yazmaya karar verdim.

Yine bir proje yapıyordum , elyaf ve kumaş gibi

 malzemeleri yapıştırırken ne olduğunu anlamadım,

elyaf parmaklarıma yapışıp kaldı.

Dikkatsizliğim bir yana, hatalarımı yazayım belki başka birinin

kazaya uğramasını önlemiş olurum.

1- masam karışıktı,
2- yaptığım işi pek beğenmediğimden sıkılmıştım,
3- silikon tabancası uzun süre ısınmıştı,
4- elyafla çalışırken , silikonun akabileceğini unutmamalıyız.

Elyafla birlikte derimde çıktı,hemen soğuk suda bekletmeme
rağmen ertesi gün su topladı.
Sağlık ocağında  pansuman yaptırmak zorunda kaldım.
Fazla uzun yazdım ama dikkatinizi
çekmek isterim,bana olmaz demeyin.

* Su dolu bir kase yanınızda olursa
küçük- basit yanmalarda canınız acımaz.
* Ve tabi çocukların yanında, sıcak silikon kullanılmamalı.

Neyse yazı, pek ciddi oldu.
Şimdilerde elimi kullanmaya başladım.
Bir eskileri değerlendirme projesiyle yakında yayındayım :)





17 yorum:

  1. bende kullanırken çok yakıyorum parmaklarımı ama sizinki kadar ciddi hiç olmadı geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  2. Çok çok geçmiş olsun, acil şifalare diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. ben pek canıpek imdir.öyle fırında yanacak diye panik yapıp elimle alıvermeye kalkışırım tepsiyi, silikon tabancasıyla da kazalar yaşadı.hep ısınmış mı diye elimle bakarım.çok geçmiş olsun.yanık kötüdür.we teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Çok geçmiş olsun bende çok silikon tabancasında yananlardanım hatta uzun elimde patlamışlığı bile vardır tabancanın. Onun için fişte pek tutmam ısınınca çıkartırım tekrar takarım

    YanıtlaSil
  5. çok geçmiş olsun, daha iyi olduğuna sevindim.
    ben silikon tabancasına fırsat vermeyip, yağla, suyla, fırınla kendimi ufak çaplı yakıyorum her durumda:)) silverdin sağolsun diyorum her defasında.
    dikkat et kendine:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. eğer evde isem yanık olduğunda hemen margarin sürüyorum inanılmaz sonuç hiç bir şey kalmıyor.

    YanıtlaSil
  7. Oooo geçmiş olsun, çok fena yakıyor gerçekten silikon, yazık sanaaa :(

    YanıtlaSil
  8. ♕Süslü Püslü ♕,NOWACRAFT,Hülya Çoban,Pek Çok Şeyin Deftercisi,okuyan,Yelda,FunD@,Nebby Craft,AsOrTiK,
    An Ek Zu Ra ve Banuca hepinize geçmiş olsun ziyaretiniz için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. geçmiş olsun.. ben de sıklıkla yakıyorum elimi sıklıkla silikonla çalışırken...yardıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. benimde çok sıcak bir şekilde işaret parmağıma damladı deriyle birlikte kavladı yanığa iyi geliyor diye kantaron yağı sürdüm inşallah bunada iyi gelir
    Not : Sakın sıcak silikonu tabancasız kullanmayın ben çakmakla ısıttım ve şuan çok acıyor

    YanıtlaSil
  11. Bende elimi yaktım silikonu çakmakla ısıttım işaret parmağım 5 gündür su toplamış şekilde yanan yerlerin acısı halen oluyo . Doktora gitmedim patlatmadımda bişey olurmu .. Zübeyde özdemir / manavgat

    YanıtlaSil
  12. Bende elimi şuan yaktım çok fena su topladı ve çok yanıyor durmuyor

    YanıtlaSil
  13. Silikonun tabancada erime süresinden kaçınıp senelerdir çakmak kullanarak uygularım. silikon cubugunun uc kismi erime ısısına ulastigi anda durmadan silikon cubugunu cevirerek isinan uç kismin düşmemesini saglarim buda silikonu uygalayacagim izaya getirene kadar farkli bi yere duşmeden akıcı kıvamda kalmasini saglar... gelgelelim zaten yüksek ısı iceren bir islemin tehlikesini 3 e 5 katlamış oldugumu bu gün acı bir tecrübe ile farkettim. Yanimdaki kisiler ile birlikte o esnada bahsi gecen konunun dikkatimi kendine elimdeki isten daha cok cekmesi sonucu yogun şekilde erittigim silikon elimin uzerine düştü. Ve inanin ki normal yanik ile kesinlikle mukayese edilemez... yanık yanar cekersin neren deydiyse biter ne olduysa saniyelik temasta olur ama silikon temas ettikten sonra tutup atsam atamadim katılasması lazım ki sökup alayim su aklima geldi ama yakinim da yoktu ve silikon durdugu her salise basina acıyı ve hasarı 3 e 5 e katliyo gibiydi. Ve cok afederisiniz ki son çare olarak silikonun dustugu yere tükürüp soguyana kadar yalamak zorunuda kaldim. Ve o onda bir saniyenin bile onemi büyükken ben saniyeler icinde sogutmayı basardim cok şükür... fakat kaldirdigim da derim artık silikona aitti... yerini koca bi yaraya bıraktı... cektigim aci ve zahiyatı anlatmak istedim umarim aynı uygulama teknigi ile yapan arkadaslar okursa bi kez daha dusunup dikkate alirlar... gecmis olsun

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet