4 Ocak 2014 Cumartesi

Bulaşık Makinesi Deterjanı Yaptım ( En Son Tarif)


Bulaşık Makinem için doğal deterjan önceden de

ilgimi çekiyordu,yapmıştım.Ama bir süre sonra

çizilmeler falan olunca vazgeçmiştim.

Şimdi yeni bir formül öğrendim.

Biraz önce bu yaptığım yeni

karışımla bulaşıklarım yıkandı ve temiz çıktı.

Gönül rahatlığı ile kullanabilirim.

Kimyasal deterjan kalıntıları istemiyorsanız

tarife bakın derim :)
-------------------------------------------------------------------------------

*1 KAŞIĞIN 1/3 'ü YEMEK TUZU

*PORTAKAL YAĞI 20-30 DAMLA ( tarifte mandalina yağı vardı,bulamadım  yerine portakal yağı kullandım )  Topaklanmayı önleyici ve güzel kokulu... 

*1 YEMEK KAŞIĞI BORAKS (eczaneden alabilirsiniz )

(Koymasanız da oluyor, son yaptığım deterjanlarda
boraks yoktu, yine gayet iyi yıkadı)
Bundan sonra boraks  koymadan yaparım...

*1   YEMEK KAŞIĞI    KARBONAT

*1 CİMCİK LİMON TUZU

--------------------------------------------------------------------------------

Yukarıdaki ölçü ile 2 kez bulaşık yıkanabilir.
Bu formülle miktarı çoğaltıp,
teneke bir kutuda saklıyorum,bir şey olmuyor.

Parlatıcı gözüne ise elma sirkesi koyuyorum.

--------------------------------------------------------------------------------

6 yorum:

  1. hımm ne ilginç ben kullanmasam bile anneme yapabilirz teşekkürlerr!

    YanıtlaSil
  2. Çiğdem hanım merhaba. Blogunuzu yeni keşfettim. Ben de uzun yıllardır evimde el yapımı doğal çözümler üretmeye ve kullanmaya özen gösteriyorum. Bulaşık makinesi deterjanı da bunlardan biri. Benim hazırladığım tarif de sizin yayınladığınıza çok benziyor ve sonuçlardan çok memnunum. Ayrıca profilinizde gördüğüm kadarıyla Ayvalık'ta yaşıyorsunuz. Ben de Ayvalığa yeni yerleştim. Sizinle doğal çözümler konusunda bilgi alışverişinde bulunmak isterim. İyi günler.

    YanıtlaSil
  3. Demet hanım merhaba,
    Ayvalık 'a hoş geldiniz.Sizinle tanışmak isterim.Mail adresime siz de ileti adresinizi yazarsanız haberleşiriz.Ayvalık'ta hangi semtte oturuyorsunuz ?
    İyi günler dileğiyle...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Çiğdem hanım. ben geçen verdiginiz tarifi birebir uygulamama rağmen çay bardaklarimin sapsarı çıktığını gördüm ne yapabilirim yardımcı olursaniz sevirinim.Bu arada elma sirkesi parlatici gözüne ve tuz bölümüne de tursuluk diri tuzu koydum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben uzun zamandır,kullanıyorum.Bir sorun çıkmadı.Boraks koymayı da bıraktım hatta.Formül şu : 1 çorba kaşığı tuz,3 çorba kaşığı karbonat,3 tutam limon tuzu,60 damla portakal esansı.

      Sil
  5. portakal yağını nereden buluyoruz acaba? teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet