31 Temmuz 2010 Cumartesi

Patatesli Çıtır Börek

Bu börek tarifini Derya Baykal'ın sitesinde görmüştüm.
Yapılması kolay,en iyi yanı da
acil durumlarda derin dondurucudan


çıkarılıp (üzerine yumurta sarısı sürüp) 
buzlu buzlu fırına veriliyor.



Birkaç kez yaptım , hep beğenildi .
Akşam içinde yapacaktım,buraya da yazayım dedim.
Zaten blok bir nevi not defteri gibi.
Zaman içinde unutursam kendimde bakarım.



Yukardaki gibi kutuyla dondurucuda saklanıyor.
Aralarına buzdolabı poşeti koyuyorum.
Pişmiş halini fotoğraflamamışım :) ama güzel oluyor.
Malzemeyi bol koyuyorum.3 yufkadan birkaç kutu oluyor.

Yapılışına gelince, bir yufka z.yağ+su karışımıyla
yağlanır.1 çorba kaşık dolusu un serpip,
 ( Sahrap Soysal 'dan öğrendiğim bir bilgi )
 ikiye katlanır,yine yağlanır.
Geniş tarafına bol malzeme uçlara kadar
yayılıp,rulo yapılır.
Sonra verev şekilde kesilir.
Kağıt konmuş fırın tepsisinde nar gibi pişirilir.
İç :(İsteğe bağlı değişir) .
Ben ,tuzsuz lor+tuzlu lor+patates ezmesi+az maydanozdan oluşan bir iç hazırladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet