27 Kasım 2010 Cumartesi

Beşamelli tavuklu börek yaptım...

Fırında pişmek üzere...
Bir süre önce Derya Baykal'ın programında
Emine Beder 'in tarifi diye duymuştum.
Tam izleyemedim, ben de kendime göre yaptım.
Görüntüsü ve tadı güzel oldu.
2 yufka,her yufka 8 parçaya bölünüyor.
Bir çukur tabağa ilk kat yufka konuyor.
Yağ ve su ile ıslatılıp, ikinci kat yufka konuyor.
Yine ıslatılıp, iç koydum.
İç malzemesi küçük kesilmiş patates+havuç+haşlanıp didiklenmiş tavuk eti.
Tuz karabiber atıp harmanlanır.
Tabağın içinde bohça yapılıp,fırın tepsisine (kağıt serilmiş)
ters çevriliyor.Üzerine  bol beşamel sos dökülüp,
kaşar rendesi ekledim ve fırına verdim.

Beşamel sos : Yağ+un ve sütle,rende kaşarla yaptım.

Tarifleri karşılaştırırken bazılarında
 beşamel sos iç malzesiyle
birlikte kullanılmış,denemek lazım...

Ek:Daha kolay ve çabuk bir benzeri:
 Tek yufkaya,haşlanmış didiklenmiş tavuk
beşamelle karıştırıp- patatesli çıtır börek
tarifimdeki- gibi sarılır.Üzerine de beşamel ve kaşar
rendesi konup fırına verilir.



1 yorum:

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet