16 Aralık 2011 Cuma

Yağ Yakıcı Çorba,Yeşil Omlet,Satranç ve Merhaba...

Uzun bir aradan sonra merhaba...

Blok dünyası yokluğumu sanırım farketmemiştir :)

Ülkemizde yaşanan sıkıntılı ortama dayanmak  ve hayatı

güzelleştirmek için el işleri ,kitaplar,kültür sanat etkinlikleri

bence çok yararlı- pek çoğunuzun yaptığı gibi-

Bir de satranca tekrar merak saldım.Eğer benim gibi
az biliyorsanız eşinizle oynayıp ilerletmeye başlayın derim.
Biz öyle yapıyoruz.
Çocukların da oynamasında çok fayda var,düşünce güçlerini geliştirecektir.
Okullarda satranç dersi var mı acaba ?


Konuyla ilgilenenler için aldığım kitabın  adını da buraya not ediyorum.
Başlangıç Düzeyi Satranç Kaynak Kitabı
Dr. Olgun Kulaç,Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlarından
 çıkmış resimli ve hiç bilmeyenlere satrancı sıfırdan anlatıyor.
Gerisi ,geliştirmek bize kalmış.Bilgisayarınızda
yüklü satranç programınız varsa çok iyi .
Bu karşınızda devamlı  bir rakip hazır demektir.
Çeşitli görünüm seçenekleri,geri almaları,seviyeleri
falan var.Hele arada bilgisayarı yenince çok güzel oluyor:)

Fazla zamanımı aldığımı düşünmeye başladığımdan bilgisayardan
biraz uzaklaştım.Her gün postama bile bakmıyorum ya da şöyle
hızlı bir şekilde geçiyorum.
Blog yazmayınca ,izlediğim arkadaşları da
kaçırdım.Artık arada ilgimi çeken yazılara bakarım.

Eh bu uzun girişle ,ara sıra yaptığım
ufak  işleri yine buradan paylaşacağım demektir:)

Bugün öğrenip denediğim iki tarif birden yüklüyorum.
Biri çok basit ,ama çok faydalı olduğu diyet uzmanı tarafından
anlatıldı.(Derya Baykal'ın programında)


Yeşil Omlet yaptım

Peynir, yumurta ile omleti bildiğimiz gibi yapıyoruz.
Ama içine bolca kıyılmış dere otu koyuyoruz.
Tabağı roka yapraklarıyla süsledim.
Dere otunun sindirimi kolaylaştırıcı etkisi bilinir.
Yumurtayla birleşince çok daha etkili olduğu söylendi.
Marul salatalarına koyduğum bir sürü renkli sebze çeşidinin yanında
dere otu da olacak.Kıymetini tekrar hatırlatmış olayım.

2.tarif :Yağ Yakıcı Çorba
(Bu isimde farklı tarifler var internetde)

Birkaç gün önce öğrendim iki kez pişirdim
çok lezzetli oluyor.Tarif, Diyet Uzmanı
Selahattin Dönmez 'den.
Tarifte var ama mevsimi olmadığı için enginar koyamadım.
Akşam öğününe tek bu çorba ve salata yetiyor.
Doyurucu olduğundan ekmek bile gerekmiyor.
Malzemeleri evdeki kişi sayısına göre arttırırsınız.


1 enginar
3-4 parça brokoli
1 adet pırasa (küçük kesilmiş) Önemli olduğundan pırasayı koyu yazdım.
1 yemek kaşığı nohut ( dondurucuda sakladığınız haşlanmış nohutu çıkarın)
1 yemek kaşığı bulgur
3 diş sarmısak
1 beyaz kuru soğan
1 yemek kaşığı zeytinyağ
su ve tuz.
Pişirilip parçalayıcıyla parçalanır.Koyuca bir çorba, yemek niyetine...

Çorbanıza limon sıkabilirsiniz ve kırmızı pul biber iyi gidiyor.

Afiyet olsun





   
           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet