25 Şubat 2013 Pazartesi

Kadından Kentler

Murathan Mungan'ın Kadından Kentler'ini severek okudum.
Dili güzel,15 tane hikayeden -kadın hikayeleri-oluşuyor.
En sonunda ise  hikaye kahramanlarının birçoğunun yolu
Esenler Otogarında kesişiyor.
Çok değişik kadınları anlatıyor,hepsi birbirinden farklı.
Farklı yerlerde yaşıyorlar ve biz de hikayelerinin peşisıra gidiyoruz.
Yazarın canlı  bir anlatımı var,filme çekmeye uygun diyebilirim.
Sahneleri gözümüzde canlandırabiliyoruz.
Hikayelerin bir tanesini bitirip,biraz ara verip sonra diğerini okumak
daha zevkli bence.

İyi okumalar...

4 yorum:

  1. pek sevgili Çiğdem Onur, yıllar geçti ben bu kitabı okuyalı.ama özür dileyerek hiç de beğenmemiştim o zamanlar bunu söylemek isterim:( Murathan Mungan pek çok insanın düşündüğünün aksine kadınlara hiç de olması gerektiği gibi bakmıyor bence.bu hikayeleri de okurken öyle sıkılmıştım, öyle basitti ki her kadının hikayesi. yani kime desen böyle bi şeyler yazar sanki. devrimin temel ayağı kadın bence, bnm yumuşak karnım ama kadın anlatılırken halen aynı şablonlar.ya sevgi bekleyen kadın, ya emekçi zavallı kadın, ya feminist yalnız kadın...şimdi pek de alakasız kaçtı farkettim yazdıklarım.neyse dinlediğin için sağol arkadaşım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek Çok Şeyin Deftercisi (her ne kadar blogspot ismin hoşuma gidiyorsa da -uzun olduğundan- adınla yazmak isterdim.Bilmem bazı öykülerdeki kadınların hisleri bana gerçekçi gelmişti.Yorumlar önemli,beğenmeyenler de tabiki yazacaklar,sevgiler :)

      Sil
  2. yakın zamanda okuduğum bir kitaptı ve beğenmiş paylaşmıştım.konu kadınlar olunca ilgimi çekmemesi zor.kendinde çok şey buluyor insan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alanay evet şimdi sitene baktım,Murathan Mungan'dan sen pek çok kitap okumuşsun.Sevgilerimle keyifli okumalar arkadaşım...

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet