14 Mart 2013 Perşembe

Hercai Menekşe ve Kağıt Çiçekler

Bu karanfil gibi çiçeklerin yapımı çok kolay

Bugünlerde kağıt çiçek yapımı devam eden  işlerimden .
 Dolu dolu olsun renk renk saksılar,toprak kaplar,vazolar :) istiyorum.
Gerçek çiçeklerden bir tek kaktüsleri yaşatabiliyorum ondan.
Balkondakileri, kediler yatıp mahvediyorlar :(
Böylece yapma çiçeklerden çeşitli saksılar yapmaya karar verdim.
Önceden minik Afrika menekşesi yapmıştım,burada.

Şimdi parklarda hep hercai menekşe ekmişler,herhalde zamanı.
Oradan esinlenerek  ,denedim.Fena da olmadı :)


Tel,keçe,krepon kağıdı kullandım.
Fotoğraftaki gibi 5 yaprağı kestikten sonra birbirine
dikerken yerleştirmesine dikkat etmek gerek,benzemesi için.

Telin üzerine krepon sardım.

Çiçeklerin hepsini hazırlayınca toprak kabım vardı,
(eskiden içinde yoğurt olan ).
Onu kullanarak bir düzenleme yaparım.

Ek Açıklama : İlk fotoğraftaki çiçeklerin yapılışını genelde herkes bilir.
Bilmeyenler için, yine de kısaca yazayım.Derya Baykal 'da gördüm.
Onlar pelür kağıdından yaptılar -renkli pelürler de varmış-
Her boyda yapılabilir,eğer çok büyük boy yaparsanız,
yaş günü süslemelerinde asarak da kullanabilirsiniz.
Fotoğraftaki boyda yapmak için,
yaklaşık 6 cm eninde kesilmiş, pelür kağıdınız olacak.
(Ben de evde olan krepon kağıdıyla denedim.)
Boyu da yaklaşık 30 cm diyelim.
Bu pelurlardan 6 yaprak üst üste konur ve hani
ilkokulda yapardık,yelpaze katlar gibi katlanır..
Ortadan telle boğup,bağlanır.
Burada bir püf var bağlamadan önce iki yandan birer küçük V şekli
 kesik atıp, çıkarıyoruz.
Böylelikle daha rahat sıkıp bağlayabiliyoruz.
İki yanlarını makasla yuvarlatıyoruz.
Sonra yavaşça,kağıdı yırtmadan katları açıyoruz.
Böyle katmerli çiçeklerimiz kolayca oluyor.
Ek 2 : Bir sonraki kayıtta ,yukarıdaki anlatımın
- çiçek yapımı-resimlerini de koyarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet