29 Mayıs 2013 Çarşamba

Kıymalı Börek,Girit Kabağı

Dün yaptığım,hem de pek çabuk yapılan bir börek.
Tadı lahmacun tadına benziyor,iç malzemesi benzer çünkü.

Kıymalı,domatesli,yeşil biberli,bol soğanlı...

Fotoğrafta içini görebilmeniz için üst katmanını şöyle bir açtım :)
Eskiden annem yapardı,birden çok sevdiğimi hatırladım da öyle yaptım.

İçini bir gün önce hazırlamıştım.
İÇ :
1/2 kilodan biraz az dana kıyma  (gerisini  başka bir yemeğe koyarsınız )
2 soğan,2 domates,5 yeşil biber -hepsi küçük doğranacak-
Kıyma biraz piştikten sonra domates,biber,kara biber,tuz,pul biber,az tarçın ekledim.
Sonra yufkalarımızı alıyoruz.3 yufka kullandım.
Aralara sürmek için su ve az sıvı yağ karışımı yapıyoruz.

Yağlanmış tepsiye ilk yufka yayılır,kenarları üstüne katlanır.
Diğer yufka aynen konur,ve iç malzemesi düzgünce yayılır.
Aralara ve üste de su yağ karışımı sürüyoruz.
Bu biraz çıtır bir börek oluyor.Sütlü peynirli böreklerden değil.
Ben yumurta sarısı bile kullanmadım.
Böreğin tadı ,yapımı  şu beyti tarifime benzedi.
Ama daha kolay bu.

Sebze Adam


Bu tarifin arkasından hoş bir sunum fotoğrafımı paylaşayım.
Artık girit kabağı bollaştı.
Onlarla süslü dolmalar ve mezeler yapabiliriz.
Şuradaki tarif hafif ve güzele benziyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet