13 Mayıs 2013 Pazartesi

Poğaça ,Tepsiye Yayma


Bu tarifim  garantilidir diyebilirim :) , çok kolay ve güzel oluyor...

Daha önce yazmadığımı fark ettim , şimdi paylaşıyorum.

Un olarak organik tam buğday unu kullandım.

Tepsideki fotoğrafını çekemedim ,çünkü hepsi yenip bitti .

Görsel  için son kalan üç parçayı tabağa koydum :) idare edin artık...

Malzemelerimize gelelim : (orta boy tepsi için )

1 çay bardağı yoğurt, 
1 çay bardağının 1/3 'ü kadar zeytinyağ ,gerisi su ile tamamlanacak
Yukarıdaki sıvılar karıştırılır.

4,5 çay bardağı un
Elenmiş un ve kabartma tozuyla  (yarım paket ) , sıvılar birleştirilir.
Yoğurup,vaktiniz varsa bir saat dinlenmeye bırakırsınız.

Bu arada poğaça içini hazır edelim.
Tatlı lor ve beyaz peynir karışımına az maydanoz ekledim.
Lor kıvam veriyor ve  fazla tuzlu olmasını önlüyor.

Tepsiye , fırın kağıdı koyuyoruz.
Sonra hamurumuzu  iki bezeye ayırıp,
bir tanesini tepsiye yayıyoruz.
Tek tek poğaça yapmıyoruz,bu bazen bana zor geliyor  :)
Üzerine iç malzemeyi düzgünce döşüyoruz.
Daha sonra diğer bezeyi yayıp ellerimizle büyütüp,
alttaki parçanın üzerini kaplamasını sağlıyoruz.
Yumurta sarısı sürmedim,onun yerine elimi
hafifçe ıslattım, hamurun üzerinde gezdirdim.
Kare kare kestim ve fırına verdim.
150 derecede 30-40 dakikada nar gibi kızardı.
Afiyet olsun....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet