7 Ekim 2014 Salı

Pek Yakında Filmi Hakkında













Bayramın 3. günü sinemaya gittik, Cem Yılmaz'ın

yönettiği hem de oynadığı Pek Yakında 'ya.

Yazının sonuna kadar okumayacaksanız,

 baştan yazayım, gidin diye tavsiye ediyorum :)

Keyifli bir - bir buçuk saat geçirirsiniz ama bana göre

filmin son yarım saati uzun ve filmin lezzetini etkiliyor,

daha kısa bağlanabilirdi.Cem Yılmaz'ın Hokkabaz filmini daha

fazla sevmiştim ama bu filmi de seyredilmeyi hak ediyor.
                     

Bayramda vizyona girmesine rağmen ,

salonlarda seyircinin fazla olmadığını

 okudum ama umarım sonraki  günlerde bu değişir.


Biraz filmden bahsedeyim, bir kere ilk açılış sahnelerini

çok beğendim,görüntüler,renkler.Unutulmaz yerli

filmlerden olan Eşkiya'ya selam çakarak başlıyor.

Sonrasında tatlı tatlı Yeşilçam filmlerine

göndermeler var.Film içinde bir film çekimi var.

O dönem kostümleri, filmlerde kullanılan bir sürü

eşya ile tıka basa dolu mekan ve yerin adına dikkat; Cengiz Han :)

Bu dünyaya ve artistlerin pırıltılı dünyalarına dair dokundurmalar...

''Hababam Sınıfı'nda , Hafize ananın çanı o ,

 milyon verseler vermem ''

ya da '' o Turist Ömer'in şapkası, onu giyecek kafa nerede '' gibi...

Çocuğuna ve karısına sevgisi için bir adamın yaptıkları bana

Müthiş Dadı'yı da hatırlattı.Sunay Akın'ın Oyuncak Müzesi'nin

filmde olması ve oğluna hediye verdiği teneke oyuncakla

 Baytekin'i anlatması hoşluklar...

Yazımın en altındaki linkten Sunay Akın'la Oyuncak Müzesini

gezmek sayfasına bir bakın isterseniz :)

Cem Yılmaz, "Aşk Filmlerinin Unutulmaz Yönetmeni"nden

 ilham aldığını söylemiş.O film  daha tirajıkomikti, acı tarafı daha fazla...



Oyunculuklar dört dörtlük diyebilirim.

Filmin oyuncu kadrosu şöyle: Cem Yılmaz (Zafer) , Zafer Algöz (Ahben), Ozan Güven (Boğaç Boray), Özkan Uğur (Ejder), Tülin Özen (Arzu), Çağlar Çorumlu (Zeki),Zerrin Tekindor ( Ahben'in eski eşi ) Cengiz Bozkurt (Suat), Hare Sürel (Tuna) ve Ayşen Gruda (Remziye). Ayrıca Nurgül Yeşilçay, Mazhar Alanson ve Yılmaz Erdoğan da misafir oyuncular.

Oyuncak Müzesi-Sunay Akın





3 yorum:

  1. Gitmek ile gitmemek arasındaydım hatta bugün tam kapısından döndüm. Ama tavsiyenizi sanırım yarın dinleyeceğim ve gideceğim. Çok çok teşekkürler ediyorum..
    Selam ve sevgiler..:))

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler,yorumunu dikkate alacağım
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet