16 Aralık 2014 Salı

Fırında Şekersiz Kabak Tatlısı


Şeker yemek istemeyen ama kabak tatlısı

isteyenlere göre bir tarifim var.

Karatay Mutfağı kitabından öğrenip, uyguladım.

Ufak bir  değişiklik yaptım,siyah erik de koydum.

Bu mayhoş bir tat veriyor.

Orjinal tarif şöyle :

Malzemeler 

2 dilim balkabağı ( parça parça kesilmiş)
1 adet elma
2 adet portakal
1 çay bardağı ceviz (küçük kesilmiş)
1/2 çay bardağı kuru üzüm
1 çubuk tarçın
1 yemek kaşığı tereyağı

Hazırlama

Kabakları ve elmaları istediğiniz boyda bölün,
portakalları soyup ( arzu edilirse kabuklu olarak dilimleyin)
Tüm malzemeleri kabaklı bir fırın kabına koyun,
malzemelerin üzerine tereyağını küçük parçalar halinde koyun.
Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında
 pişirin.( 40-45 dakika kadar- fırınınıza bağlı olarak)

Ben bir kez de vaktim azken bu tarifi ocakta yaptım.
Öyle de oldu...

1 yorum:

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet