18 Şubat 2014 Salı

Lavaştan Kraker Yaptım

Pratik tarifleri hepimiz seviyoruz.

Hani pastahanelerde paketler içinde yaprak yaprak

çıtır bir ürün vardır.Gelin ondan yapalım :)

Hazırlanma ve pişme süresi toplam 10 dakika.

Dürüm yapmak için kullandığımız lavaşların tam buğdaydan

yapılmış olanını görüp almıştım. Bir kısmını ,hindi döneriyle

dürüm şeklinde kullandım:) Kalan 3 tane lavaşı da

değişik değerlendireyim dedim.Buzdolabında da olsa

açıldıktan sonra fazla dayanmıyor.Ben de kraker gibi



bir şeyler yaptım :) Tarifi şef Semen Öner'den

öğrenmiştim, ufak değişiklik yaptım.

Çırpılmış bir yumurtaya keten tohumu,pul biber,az nane,

kişniş,az kimyon,az zeytin yağı kattım ve lavaşın

üzerine fırçayla sürüp, iri kareler şeklinde kestim,

kağıt serilmiş tepsiyle fırınladım.

Çıtır cips de diyebiliriz bunlara.Yaklaşık 10 dakikada,

yada üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.( 175 derece )

Baharatları ,siz sevdiğiniz şekilde kullanabilirsiniz.

Soğuduktan sonra ,teneke kutuya koydum.

Bakalım bir kaç gün sonra da çıtır çıtır kalacaklar mı :)

Yanında peynirle, sağlıklı bir atıştırmalık değil mi ?

Aşağıda şefin videolu tarifinden de bakabilirsiniz.


2 yorum:

  1. bak bu tarife bayıldım ve hemen not aldım.çocuklarım cipsi çok severler.ama yıllardır ayda bir kere yemelerine izin vardı.son zamanlarda sanki gizlice yiyorlar gibi geliyor :) engellemek adına süper bir tarif.teşekkürler sevgili çiğdem.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet