19 Ocak 2015 Pazartesi

Mevsimsel Beslenme


Domates-biber ülkemizde kışın yetişmez. Market raflarında bize nazlı nazlı göz kırpan çilek de keza... Her ne kadar ithal ürünler, seralar sayesinde artık her türlü meyve-sebzeyi her mevsimde bulmak mümkün olsa da, uzmanlar, mevsimsel beslenmenin hem insanın, hem de gezegenin sağlığı için daha iyi olduğu konusunda hemfikir.
Neden mevsimsel beslenelim?
1. Mevsiminde yenen meyve ve sebzenin besleyici değeri daha fazladır: Mevsiminde yetişmemiş meyve-sebze, doğa şartlarıyla işbirliği yapılarak değil, doğayla mücadele ederek üretildiğinden, üretiminde hibrid tohum, böcek ilacı ve kimyasal gübre kullanım oranı daha fazladır. Mevsimsel besinlerin, antioksidan özellikleri daha fazladır. O mevsimde insan vücudunun ihtiyacı neyse onu karşılayacak vitamin ve minarelleri bünyesinde bulundurur.
2. Doğa için daha iyidir: Mevsimsel beslenerek, yerel gıdayla beslenme şansınızı artırırsınız. Gıdanız uzak mesafelerden gelmiyorsa, karbon ayak izi de düşük olur.
3. Daha ekonomik: Mevsiminde ekilen ve üretilen meyve ve sebzeler, doğanın katkısıyla büyür, doğaya rağmen değil. Üretilmeleri daha az girdiyle sağlanabildiğinden, daha az maliyetlidir.

Kaynak : Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği

4 yorum:

  1. Sonuna kadar destekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyza, eskiden çilek çıktı falan diye sevinilirdi.Şimdi her zaman bulmak mümkün.Hangisi kış sebzesi, hangisi yaz neredeyse gençler bilemeyecek :)

      Sil
  2. çoook şirin blogunuza bayıldım. blogunuzu yeni keşfettim. sizi takibe aldım bana da muhakkak beklerim http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim, ziyaretinize geldim bile :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet