1 Ocak 2015 Perşembe

Yalancı Kestane Şekeri ( Karyoka )




Bu tarifim tatlı arzunuz için :) Yılbaşı için yaptım.

 Aslında bisküvili bir karyoka tarifi önceden yazmıştım.

Ama artık paketlenmiş gıdalarla  yapmak

istemediğimden bu daha değişik ve

sağlıklı bir seçenek oldu.Bir tek bitter çikolata kısmı

var, benmari şeklinde eritip kullandım, o da isteğe bağlı.

Koca bir tabak kestane şekeri için 35 gr çikolata sonuçta.

Bir kaç tane yediğinizi düşünürseniz fazla  değil!

 Pişirmede olmadığı için kolay bir tarif :)

Akşamdan kuru barbunya ıslattım, hatta biraz fazla ıslatmıştım.

Bir kısmını pilaki yapıp kullandım.

Kestane şekeri için düşündüğünüz miktar için

haşlanmış fasulyelerden bir kenara alıp,

rondo ile hamur haline getiriyorsunuz.

Göz kararı kuru üzüm de koyup birlikte çektim.

İçine iri çekilmiş fındık koydum, ceviz de güzel oluyor.

Küçük parçalar halinde kestiğim gün kurusu

kayısılardan ekledim, 1 çorba kaşığı kakao, bir

portakal kabuğunun rendesi, hamurunuz kuruysa

azıcık portakalın suyundan da koyarsınız.

Küçük toplar yapıyoruz, üstüne erimiş bitter

çikolatadan birer tatlı kaşığı döküyoruz.

Hemen donuyor, yalancı kestane şekeriniz hazır :)

Benzer bir tarif de aşağıdaki linkte var.




 Karatay Lokumu :  http://woto.com/karatay-lokumu

Ve tüm sağlıklı yemekler menüsü (Karatay) için tıklayın :

 http://woto.com/karatay-menusu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Blogda görülmesi biraz zaman alabilir.

Popüler Yayınlar

10 marifet